company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
شاندرمن کجاست؟
2 like 3123 view

شاندرمن کجاست؟

شاندرمن، بخشی از بهشت ایران است که در استان گیلان واقع شده است. اگر دنبال شهری آرام و خوش آب و هوا هستید، پیشنهاد می‌کنیم به شاندرمن سری بزنید. این منطقه به مناظر زیبایش معروف است.

شهرستان ماسال که در استان گیلان واقع شده، از دو بخش ماسال و شاندرمن تشکیل شده است. یکی از دلایلی که این بخش معروف شده است، وجود روستای بزرگی به نام سیاهمرد است. این روستا بالغ بر چهار هزار نفر جمعیت دارد. شاندرمن به زبان تالشی به معنای «با من رفتن» است. می‌گویند شاندرمن در گذشته دارای کاروانسراهایی بوده است. در واقع محل عبور و اتراق کاروان‎هایی به سمت تالش شمالی و خلخال بوده است، به همین دلیل به این نام، نامگذاری شده است.

 

شاندرمن

 

  • چرا شاندرمن خاص است؟

شما می‌توانید در شاندرمن مناظر بسیار چشمگیری را مشاهده کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید. در این بخش از ماسال، جنگلی وجود دارد به نام تاسکو. به جز مناطق جنگلی این بخش، شما می‌توانید از ییلاقات خوش آب و هوا و بقاع متبرکه متعدد دیدن نمایید. جالب است بدانید که ماسال حدود 17 غار کوچک و بزرگ دارد که بزرگترین این غارها در بخش شاندرمن واقع شده است. این غار که به نام  آویشو شناخته شده است در جنوب غربی شاندرمن قرار گرفته است.

 

شاندرمن

 

  • در سفر به شاندرمن چه می‎بینم؟
    • غار آویشو

این غار در ارتفاع 1300 متری از سطح دریا و بین مناطقی همچون «تائی بنه»، «انده چو» و «خماسون» در بستر دره ای کم آب قرار دارد. غار آویشو از بزرگترین غارهای استان گیلان است و در نوع خود یکی از کم‌نظیرترین غارها در سطح کشور است. قندیل‎‌های زیبا، ستون‌های آهکی و آبشار‎های دیدنی این غار باعث شده است تا این غار به یکی از جاذبه‌های دیدنی شاندرمن تبدیل شود. این غار با دهانه ‌ای بسیار بزرگ به ارتفاع ۱۹ متر و عرض ۱۴ متر از غارهای بی‌نظیر استان گیلان است و تاکنون بیش از ۲ هزار متر از عمق غار توسط غارنوردان و کوه‌ نوردان محلی کشف‌ شده است. به غار آویشو لقب طولانی‎ترین غار ایران را داده‌اند.

 

  • برای دیدن شاندرمن کی سفر کنیم؟

شاندرمن از نظر آب و هوا دارای شرایط مرطوب جلگه‌ای است. در قسمت غربی شاندرمن که شامل نواحی کوهستانی است شرایط مرطوب جلگه ای به نیمه مرطوب سرد تبدیل می شود. بهترین زمان سفر به این منطقه از اردیبهشت شروع می‌شود وتا مهرماه ادامه دارد. البته قابل ذکر است که در تابستان هوا این منطقه کمی شرجی می‌شود.

 

  • از چه مسیری به شاندرمن برویم؟

اگر از تهران عازم شاندرمن هستید باید بدانید که تقریبا پنج ساعت بدون توقف در راه خواهید بود. شما می‌بایست اول خود را به استان گیلان برسانید. برای این منظور شما می توانید وارد جاده قزوین – رشت شده و حدود 220 کیلومتر به سمت شمال حرکت نمایید. سپس مسیر خود را به جاده فومن – سراوان تغییر دهید. شما پس از حدودا 55 کیلومتر به شاندرمن خواهید رسید.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved