company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
گواهی اشتغال به تحصیل چیست؟ (نمونه برای سفارت)
5 like 5611 view

گواهی اشتغال به تحصیل چیست؟ (نمونه برای سفارت)

دانش آموزان و دانش‌جویان برای خروج از کشور در حین تحصیل، نیاز به ارائه برخی از مدارک از جمله مدرک اشتغال به تحصیل خود به سفارت مربوطه دارند. اما مدرک اشتغال به تحصیل چیست را در ادامه باهم خواهیم خواند.

مدرک اشتغال به تحصیل مدرکی است که از مدرسه یا دانشگاه اخذ نموده و به سفارت ارائه می‌دهند تا نشان دهد که متقاضی در آموزشگاهی مشغول به تحصیل بوده و بعد از اتمام تاریخ ویزا برای ادامه تحصیل به کشور خود باز خواهد گشت و نمی‌تواند در کشور مقصد درخواست پناهندگی دهد. مدرک اشتغال به تحصیل برای سفارت ها به دو منظور صادر می‌شود:

 

  • سفر توریستی:

دانش آموزان و دانشجویان برای سفرهای توریستی در حین تحصیل باید اثبات کنند که بعد از اتمام تاریخ ویزا به کشور خود باز گشته و به تحصیل خود ادامه می‌دهند. این اثبات را می توانند با ارائه مدرک اشتغال به تحصیل انجام دهند.

 

  • فرصت مطالعاتی:

برخی از دانشگاه‌ها به دانشجویان برگزیده و مستعد خود این امکان را می‌دهند تا به کشور دیگری رفته و سطح معلومات‌شان را بالا برده و پس از آن برای خدمت به کشورشان باز گردند. معمولا فرصت مطالعاتی برای دانشجویان در مقطع دکترا ایجاد می‌شود. برای استفاده از این فرصت متقاضی می‌بایست مدرک اشتغال به تحصیل خود را به سفارت مورد نظر ارائه نماید.

گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و ترجمه آن

این گواهی برای دانش آموزان با مقاطع دبستان، اول دبیرستان و دوم دبیرستان صادر می‌شود. معمولا این مدرک بر روی سر‌برگ مدرسه و با مهر و امضای مدیر مدرسه بوده که این مدرک با ترجمه رسمی برای سفارتخانه‌ها کافی است. اما برای تایید توسط دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز به مهر آموزش و پرورش نیز می‌باشد.

 

  •  گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش جویان و ترجمه آن

برای اخذ گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه‌های آزاد شما می‌بایست این مدرک را از بخش اداره آموزش با مهر و امضای این بخش دریافت نمایید. این گواهی برای ترجمه رسمی کافی است اما اگر تاییدیه دادگستری و امور خارجه را نیاز دارید، شما می‌بایست به ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه کرده و مهر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد را برای مدرک خود دریافت نمایید.

همچنین برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه های سراسری بعد از مراجعه به بخش خدمات آموزشی و دریافت مدرک با مهر و امضای مدیر آن بخش، برای تاییدیه دادگستری و امور خارجه، شما نیاز دارید تا مدرک اشتغال به تحصیل خود را در سامانه سجاد آپلود نمایید.

 

  • اخذ تاییدیه دادگستری و امور خارجه برای گواهی اشتغال به تحصیل

قبل از آنکه اقدام به اخذ تاییدیه دادگستری و امور خارجه نمایید بررسی کنید که آیا سفارت مورد نظر شما نیاز به این تاییدیه دارد یا خیر! زیرا برخی از سفارتخانه‌ها فقط ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل متقاضی را می‌خواهند و این مدرک برایشان کفایت می‌کند و برخی از سفارتخانه‌ها مانند یونان برای صدور ویزا نیاز به تاییدیه دادگستری و امور خارجه دارند.

شما می‌توانید به راحتی با پرداخت هزینه اندک به دارالترجمه‌ها، اخذ این تاییدیه را به آنها واگذار نمایید تا با صرف کمترین هزینه و زمان تاییدیه دادگستری و امور خارجه را دریافت نمایید.

 

  • مدت زمان انجام ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل

معمولا ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل بین 2 تا 3 روز کاری انجام می‌پذیرد. اما اگر نیاز به تاییدیه دادگستری و امور خارجه نیز دارید به این مدت 3 روز کاری نیز اضافه می‌شود. در این 3 روز یک روز برای تاییدیه دادگستری و دو روز برای تاییدیه امور خارجه می‌باشد. در ادامه چند نمونه از گواهی اشتغال به تحصیل مشاهده خواهید کرد. 

 

گواهی اشتغال به تحصیل

 

اشتغال به تحصیل

 

اگر مشغول به کار هستید و سفارت از شما مدرک گواهی اشتغال به کار درخواست کرده است شما می‌توانید به مطلب مدرک گواهی اشغال به کار در سایت هایپرشیا  رفته و تمام اطلاعات مورد نیازتان را کسب نمایید. 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

نظر بازدیدکننده
مجتبي عبيداوي
1402/05/24 11:23
زجن رفت ميخام شناس نامه

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved