company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
شرایط ویزای ایران در مناطق آزاد ایران
0 like 700 view

شرایط ویزای ایران در مناطق آزاد ایران

اگر می‌خواهید به ایران سفر کنید می‌بایست برای اخذ روادید ایران مدارک‌هایی را آماده و مقرراتی را رعایت کنید. در این میان باید توجه داشته باشید که اگر قصد سفر به مناطق آزاد تجاری ایران را دارید این مدارک و قوانین کمی تغییر کرده و قوانین و مدارک خاص خود را از مسافر می‌خواهند.

مناطق آزاد تجاری ایران کجاست؟

در ایران مناطق بندری و غیر بندری وجود دارد که در آنها قوانین رایج کشور کمی متفاوت می‌باشد. این قوانین که عمدتا قوانین تجاری هستند با بهره گیری از مزیت‌های مانند بخشودگی سود و عوارض گمرکی، معافیت مالیاتی، نبود تشریفات زیاد و دست و پا گیر اداری و ارزی، سرعت بخشیدن در فرآیندهای واردات و صادرات به توسعه کشور کمک می‌نمایند.

9 منطقه آزاد در کشور ایران وجود دارد که عبارت‌اند از بانه و مریوان، کیش، قشم، قصر شیرین، اروند، ماکو و ارس.

 

شرایط ویزای ایران در مناطق آزاد ایران

جالب است بدانید که اکثریت اتباع خارجه برای ورود مستقیم به مناطق آزاد ایران نیازی به اخذ روادید ایران نخواهند داشت و در ابتدای ورود مسافر به فرودگاه، ماموران انتظامی اجازه اقامت مسافر را بر روی اسناد معتبر مسافر مهر می‌نماید. معمولا اقامت مسافرین در این شهرها یک ماهه بوده و می‌توانند با ارائه مدارک معتبر اقامتشان را تا 6 ماه افزایش دهند.

البته کسانی که به وسیله سرمایه گذاری به خاک مناطق آزاد ایران پا گذاشتند می‌توانند اقامت یک تا پنج سال را دریافت نمایند. مدت اقامت بر مبنای سرمایه گذاری را دفتر نماینده دایره امور اتباع خارجه منطقه ویژه انتظامی تشخیص و صادر می‌نماید.

اتباع خارجه می‌توانند به صورت غیر مستقیم و از شهری دیگر در ایران به مناطق آزاد ایران بروند البته نیاز به کسب اجازه وزرات امور خارجه را نیز دارند. اقامت این مسافرین یک ماهه می‌باشد. پس از اتمام اقامت و  برای تجدید اقامت خود مسافر می‌بایست مجددا اخذ روادید نماید.

مسافرین اتباع خارجه که قصد اشتغال در سکوها و شناورهای نفتی و گازی که متعلق به کشور ایران و بوده و خارج از محدوده آبی مجاز مناطق آزاد می‌باشد، می‌بایست روادید معتبر را از نمایندگان ایران در خارج از کشور و یا نمایندگان وزرات امور خارجه در مناطق یا همچنین مراکز استان دریافت نمایند و سپس به مناطق آزاد ایران غزیمت نمایند. معمولا مدت اقامت این روادیدها شش ماهه می‌باشد.

 

منطقه آزاد ایران

 

در این میان افرادی نیز هستند که نمی‌توانند به مناطق آزاد تجاری ایران وارد شوند:

اتباع کشورهایی که ورود آنها به خاک ایران توسط دولت ممنوع شده است.

کسانی که توسط مراجع قضایی و امنتیتی ممنوع الورود به کشور و مناطق می‌باشند.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

نظر بازدیدکننده
کریم
1402/03/20 08:51

ویزه ایران میخوام ۳ماه برای صدور چند وقت لازمه فوری

نظر بازدیدکننده
هایپرشیا
(1402/04/08 20:35)

سلام، ویزای ایران نوع فوری نداره و برای ورود در مناطق آژاد نیاز به ویزا نیست کافیست به سفارت ایران در کشوری که هستید مراجعه کنید و برگ تردد بگیرید. این نکته را در نظر داشته باشید که از منطقه آزاد برای مثال کیش نمی توانید خارج شوید و به دیگر شهر های ایران سفرکنید.

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved