company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
سوغات تبریز چیست؟
0 like 670 view

سوغات تبریز چیست؟

به تبریز که می‌روید فکر خرید و دغدغه‌ سوغاتی و نوع آن رهایتان نمی‌کند! «از کجا بخریم؟» و «چی بخریم؟» سوال‌هایی هستند که ممکن است هزار بار از خودتان بپرسید؛ این مطلب می‌تواند کمکی برای شما باشد.

تبریز است و خوردنی‌های خوشمزه‌ هوس‌انگیز و صنایع دستی زیبا! 

می‌توانید هنرِ دستِ هنرمندان این شهر را به عنوان یادگار سفر بیاورید یا شیرینی‌ها را به عنوان مزه‌ سفر همراهتان بیاورید، هر دو خاطرات و لذت مسافرت‌تان را به یادتان خواهند آورد. 

برای دیدن پکیج تور تبریز اینجا را کلیک کنید.

سوغاتی‌های تبریز را می‌توان به دو دسته‌ کلی تقسیم کرد؛ خوردنی‌ها و صنایع دستی

  • طعم سفر را برای خودمان نگه داریم! 

شیرینی‌های تبریزند که معروفند، تعداد این شیرینی‌ها از انگشتان دست بیشتر است، اما کدام به سلیقه‌ چشایی ما  نزدیک‌تر است، کدام را انتخاب کنیم و از کجا تهیه کنیم؟ با این شیرینی‌ها بیشتر آشنا شوید.

برای دیدن هتل‌های تبریز اینجا را کلیک کنید.

شیرینی‌های تبریز

از کنار قنادی‌های زیادی که در این شهر می‌بینید به راحتی عبور نکنید.

 

بین گردش‌هایتان در شهر تبریز به بلوار 29 بهمن بروید، کمی بالاتر از دانشگاه تبریز، آجیل سرای تبریز را خواهید دید؛ اگر نوقا، گز و اریس را از این قنادی بخرید، خوشمزه‌ترین نوع شیرینی‌های تبریز را خورده‌اید.

 

برای دیدن پکیج تور تبریز اینجا را کلیک کنید.

نوقا که به زبان محلی به آن لوکا هم می‌گویند از شیرینی‌های سنتی و نوقای گردویی از قدیمی‌ترین محصولات تبریز است. مواد اصلی تشکیل دهنده‌ این شیرینی شکر، سفیده تخم مرغ، گردو و نان میکادو است؛ البته نوعی نوقای آجیلی هم هست که مغز گردو، بادام، بادام هندی، پسته و فندق دارد.

 

نوقا

نوقای آجیلی خوشمزه‌ترین نوقاست! 

برای دیدن هتل‌های تبریز اینجا را کلیک کنید.

 

اریس را تبریزی‌ها یا اصطلاحاً به شکل تسبیحی مستطیل یا به شکل مکعب درست می‌کنند، در حالت مکعبی گاهی روی آن مغز پسته هم می‌گذارند، این شیرینیِ بسیار شیرین از کاکائو، شیر، شکر و وانیل درست می‌شود و معمولا با چای یا نوشیدنی‌های تلخ خورده می‌شود.

 

اریس

فقط اگر شیرینی زیاد دوست دارید اریس را خالی بخورید.

 

اریس تسبیحی

تسبیحی شیرینی‌های واقعا شیرین تبریز

 

چه تفریحاتی در تبریز داشته باشیم؟

شیرینی‌هایی که به شکل کلوچه درست می‌شوند و انواع پسته‌ای، بادامی و نارگیلی دارند، برای خرید قرابیه‌های تازه که گران‌ترین شیرینی تبریز است به ابتدای خیابان خیام و قنادی دقیق بروید و قرابیه بخرید، البته برای خرید این شیرینی می‌توانید به قنادی رکس هم که قدیمی‌ترین قنادی این شهر است بروید، این قنادی دو شعبه یکی در خیابان امام و دیگری در مرکز خرید لاله در میدان شهدا دارد.

 

قرابیه

قرابیه با چای بعد از ظهر واقعا خوشمزه است.

 

برای دیدن پکیج تور تبریز اینجا را کلیک کنید.

یکی دیگر از قنادی‌های معروف این شهر هم قنادی کریمی است که در خیابان ولی‌عصربین فلکه بازار و فلکه بزرگ قرار دارد.

برای ‌صبحانه‌هایتان هم می‌توانید خرید کنید! مربای گل و پنیرهای لیقوان را همراه خود بیاورید و صبحانه را به یاد روزهایتان در تبریز بخورید و به عنوان تنقلات آجیل مخصوص تبریز را که محتوای آن را انواع خشکبار مانند برگه هلو، آلو خشک و... تشکیل می‌دهند بخرید.

 

پنیر لیقوان 

صبحانه‌های خوشمزه‌تر با پنیر لیقوان اصلی!

  • چرم و قالیچه؛ سوغات ماندگار

پیش‌تر از صفویان بود که تبریزی‌ها قالی‌بافی را با طرح‌های روستایی و رج‌شمارهای 24 شروع کردند، قالی‌های تبریز معمولا با پشم یا ابریشم بافته می‌شوند و شهرت جهانی‌شان در حدی است که شورای جهانی صنایع دستی عنوانِ شهر جهانی بافت فرش را به تبریز داده است.

 

فروشگاه فرش

بازار تبریز فقط شاهکار معماری نیست! نفیس‌ترین قالی‌های جهان در آن‌جاست.

 

برای دیدن پکیج تور تبریز اینجا را کلیک کنید.

برای طرح این قالی‌ها از نقوش اسلیمی و تصویر شاعران و پادشاهان استفاده می‌شود. یکی از طرح‌هایی که جلب توجه می‌کند طرح چهارفصل است که با جزییات زندگی کشاورزان را نمایش می‌دهد، این طرح در گذشته بیشتر بیشتر مورد استقبال بود.

برای خرید فرش‌های تبریز سری به بازار شهر بزنید که معدن هنر دست تبریزی‌هاست.

برای دیدن هتل‌های تبریز اینجا را کلیک کنید.

 در بازار تبریز که می‌روید می‌توانید کفش‌های چرم دست‌دوز را هم ببینید و بخرید، خوبی جنس و کیفیت این کفش‌ها غیرقابل انکار است اما پسندیدن مدل کفش‌ها به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved