company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
سیرالئون کجاست؟
0 like 878 view

سیرالئون کجاست؟

سیرالئون یکی از کشورهای قاره آفریقا می‌باشد که در غرب این قاره قرار گرفته است. جمهوری سیرالئون در سال 2000 عنوان فقیرترین کشور جهان را به خود اختصاص داد. همچنین این کشور در بین کشوهای جهان، هفتمین کشور فقیر جهان می‌باشد.

کشور سیرالئون که به مساحت 71.740 کیلومتر مربع می‌باشد به عنوان کشوری کوچک در غرب آفریقا و همچنین در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است. جالب است بدانید که از این مقدار مساحت حدود 120 کیلومتر مربع از خاک این کشور در دریا است.

این کشور با کشورهای گینه و لیبریا هم مرز می‌باشد که گینه از شمال شرق و لیبریا از شرق با کشور سیرالئون همسایه است.

 

سیرالئون کجاست

 

جمعیت این کشور کوچک حدودا 6 میلیون نفر بوده و واحد پول آن لئون می‌باشد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است که تنها اقلیت باسواد این مردم انگلیسی صحبت می‌کنند.

 

پول سیرالئون

 

بزرگترین شهر و پایتخت سیرالئون، فری تاون می‌باشد. مردم این کشور به صورت گروه‌های قومی زندگی میکنند که حدودا 16 قوم می‌باشند که هر کدام از آنها زبان و آداب و رسوم خود را دارند. بزرگترین و بانفوذترین قوم‌ها در میان این گروه‌ها قوم تنمه و منده است. جالب است بدانید که بیشتر مردم این کشور مسلمان بوده و فقط20 تا 30 درصد مردن را مسیحیان تشکیل داده‌اند.

متاسفانه این کشور نیروی انسانی و تجهیزات کافی برای مراقبت‌های بهداشتی ندارد. همچنین این کشور یکی از  کشوری ضعیف جهان است و با فقر، فساد و کمبود مدیریت در اقتصاد مواجه می‌باشد.

 

سیرالئون

 

  • آب و هوای کشور سیرالئون

از نظر هواشناسی این کشور حاره‌ای و پرباران است و درجه حرارت آن بین 16 تا 28 درجه سانتی گراد است. رودهایی که از این سرزمین می‌گذرد عبارت‌اند از: منو , لیبریا و موآ و به اقیانوس اطلس سرازیر می‌شوند. این کشور از نظر پستی و بلندی به پنج بخش تقسیم می‌شود: زمین‌هاى ساحل اقیانوس اطلس, دشت‌هاى کم ارتفاع داخلى, فلات داخلى, شبه جزیره فرى تاون و منطقه کوچک فوتاجالون. باید بدانید که منطقه ساحلى کشور سیرالئون را جنگل مرطوب و بکری پوشانیده است. 

 

  • تاریخچه‌ایی از کشور سیرالئون

این سرزمین در سال 1461 توسط پرتغالی‌ها کشف شد. نام این کشور از زبان پرتغالی گرفته شده و به معنی کوه شیران می‌باشد. سیرالئون در ابتدا به یکی از مناطق تجارت برده داری برای کشورهای اروپایی تبدیل شد. امروزه نیز با وجود داشتن منابع طبیعی فراوان متاسفانه مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

کشور سیرالئون تا سال 1961 مستعمره کشور انگلیسی محسوب می‌شد اما پس از آن استقلال خود را بدست گرفت و این عاملی بر بی‌ثباتی سیاسی کشور شد و دچار جنگ بزرگ داخلی در سال 1991 شد. این جنگ داخلی تا سال 2002 ادامه داشت و توسط مداخله سازمان ملل متحد و همچنین کشور انگلیس پایان یافت. در این سال دادگاه ویژه جنایات جنگی در کشور سیرالئون شکل گرفته و بسیاری از رهبران جنگی به آنجا فراخوانده شدند.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved