company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ویزا چیست؟
1 like 247 view

ویزا چیست؟

اگر به کشورهای خارجی سفر کرده باشید باید با کلمه ویزا یا همان رویداد آشنا باشید. اما معنی ویزا چیست؟ و چه کاربردهایی میتواند داشته باشد؟

خیلی از افراد فرق بین پاسپورت و ویزا را نمیدانند. در ابتدا میخواهیم تعریف مختصری از پاسپورت را به شما شرح دهیم. پاسپورت نوعی سند رسمی هویتی است که اطلاعات شخصی فرد در آن درج شده است. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، محل و تاریخ تولد و همچنین شماره پاسپورت و تاریخ اعتبار پاسپورت می باشد. با ارائه این مدرک در کشور مقصد هویت شخص متقاضی معلوم می‌شود. حال که میدانید پاسپورت یا همان گذرنامه چیست به تعریف معنی ویزا خواهیم پرداخت.

 

ویزا چیست؟

ویزا در واقع همان اجازه ورود به کشور مقصد است که شخص قصد ورود به آن کشور را دارد. ویزا را می‌توان به دو روش درخواست نمود 1- به صورت آنلاین یا الکترونیکی 2- به صورت سنتی و با کاغذ

ویزا توسط کنسولگری و یا سفارت کشور مقصد صادر می‌شود. ویزا پس از صادر شدن در پاسپورت شخص متقاضی الصاق می‌شود. معمولا این مدرک دارای مدت و تاریخ مشخصی است که نشان می‌دهد شخص تا چه زمانی می‌تواند در کشور مورد نظر اقامت داشته باشد. 

 

انواع ویزا

انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که هرکدام برای کاری صادر می‌شود. برای صدور هر کدام از این ویزاها شرایط و مدارک خود را نیاز دارد.  انواع ویزا عبارت اند از:

  • ویزای تحصیلی: یکی از ویزاهای پر طرفدار است که متقاضی با گرفتن این نوع ویزا می‌تواند برای تحصیل به کشور مورد نظر خود سفر کندو این نوع ویزا معمولا به مدت یکسال صادر می‌شود و تا زمانی که شخص به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل باشد تمدید می‌شود.
  • ویزای کار: این نوع ویزا برای اشتغال به کار در کشورهای دیگر استفاده می‌شود. شخص متقاضی ابتدا می‌بایست از طرف کارفرما در کشور مورد نظر دعوت‌نامه کاری دریافت نماید. مدت صدور ویزا بسته به قرارداد کاری فرد داشته و معمولا یکساله صادر می‌شود.
  • ویزای سرکایه‌گذاری: فردی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور دیگری را دارد می‌بایست از این نوع ویزا استفاده نماید. این نوع سرمایه‌گزاری شامل ثبت شرکت، کارآفرینی، روش های خودحمایتی، خرید ملک و …است.
  • ویزای توریستی: این نوع ویزا برای افرادی که قصد سفر و گشت و گذار در کشورهای دگر را دارند استفاده می‌شود. ویزای توریستی جز ویزاهای کوتاه مدت به شمار آمده و مدت زمان آن بین یک ماه تا سه ماه است اما ممکن است که این تاریخ کوتاه تر یا طولانی تر شود.
  • ویزای ازدواج: این ویزای برای افرادی صادر می‌شود که  با فردی از تبعه کشور دیگری ازدواج رسمی کرده باشد صادر می‌شود.
  • ویزای شینگن: یکی دیگر از ویزاهای معروف و محبوب ویزای شینگن است. این ویزا برای کشورهایی که شامل اتحادیه اروپا هستند صادر می‌شود. شما میتوانید با در دست داشتن این ویزا به 28 کشور اروپایی سفر کنید.

جالب است بدانید که برای ورود به بعضی از کشورها نیازی به اخذ ویزا نمی‌باشد مانند کشور ترکیه. اگر فرد ایرانی بخواهد بدون ویزا وارد کشور ترکیه شود می‌تواند به مدت 90 روز در این کشور اقامت نماید. همچنین مردم ایران برای ورود به کشورهای ارمنستان، مالزی و گرجستان نیز نیاز به اخذ ویزا نداشته و می توانند به مدت 90 روز در این کشورها اقامت داشته باشند.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved