company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
شنگن چیست؟ (شنگن یا شینگن)
0 like 605 view

شنگن چیست؟ (شنگن یا شینگن)

برای آنکه بتوانید به برخی از کشورهای اروپایی وارد شوید باید ویزای شنگن یا شینگن داشته باشید. اما شنگن چیست؟ در ادامه درباره شنگن یا شینگن صحبت خواهیم کرد.

  • منطقه شنگن جیست؟

منطقه شنگن یا همان حوزه شنگن به 26 کشور اروپایی گفته می‌شود که در این کشورها قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود به این کشورها برداشته شده است. از بین این 26 کشور، 22 تای آنها عضو اتحادیه اروپا بوده و بقیه کشورها عضو انجمن آزاد اروپا یا همان EFTA هستند. شما می‌توانید با در دست داشتن ویزای هر کدام از این کشورها به 25 کشور دیگر نیز سفر کنید. باید بدانید که در این حوزه، سفر، مبادله هر نوع کالا، اطلاعات و پول به شرط قانونی بودن مجاز می‌باشد و بدون هر گونه ملاحظات گمرکی خواهد بود. در ابتدا این پیمان نامه بین پنج کشور (بلژیک، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و هلند) و در سال 1985 منعقد شده است.

 

  • ویزای شنگن چیست؟

کاربرد این ویزا برای سفرهای ترانزیتی یا اقامت کوتاه مدت داخل حوزه شنگن می‌باشد. زمان ویزا شنگن معمولا بین 90 تا 180 روز است. برای اخذ این ویزا شما باید ویزای خود را از کشور مقصدی که عضو حوزه شنگن است درخواست نمایید. اگر قصد گردش در چند کشور را دارید ویزای خود را باید از اولین کشوری که میخواهید وارد آن شوید درخواست نمایید. برای اخذ این روادید ابتدا باید بدانید کدام نوع ویزای شنگن را لازم دارید.

 

  • برای اخذ ویزای شینگن باید مراحل کلی زیر را طی نمایید:

  1. از سفارت کشور مورد نظر وقت گرفته و مصاحبه انجام دهید. این مرحله ممکن است تا 2 ماه بطول انجامد. پس، قبل از هرگونه اقدام ابتدا وقت سفارت بگیرید. برای این منظور بهترین راه فرستادن ایمیل به سفارت مورد نظرتان است. در این ایمیل اطلاعاتی نظیر: تاریخ سفر، هدف سفر، نام خانوادگی، نام و شماره پاسپورت‌تان را به زبان انگلیسی نوشته و ارسال نمایید. معمولا سفارت در همان روز ایمیل شما را پاسخ داده و وقتی برای مصاحبه تعیین می‌کند.
  2. مدارک خواسته شده را تکمیل و ارائه نمایید. این مدارک معمولا در تمامی کشورهای حوزه شینگن یکسان می‌باشد. مدارکی که نیاز به ترجمه شدن دارند نیز باید مهر دادگستری هم داشته باشند که معمولا دارالترجمه خودش برای گرفتن این مهر اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
  3. فرم درخواست ویزای شینگن را تکمیل نمایید.

 

ویزای شینگن

 

  • در ادامه لیستی از 26 کشور عضو حوزه شنگن هستند قرار داده شده است:

اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد و سویس.

 

  • ویزای شنگن یا شینگن

قرارداد حوزه شینگن در سال 14 ژوئن 1985 و در نزدیکی روستایی به نام شینگن در لوکزامبورگ منعقد شده است. در این کشور شینگن را Schengen می‌نویسند و در ترجمه فارسی شینگن یا شنگن خوانده می‌شود و تفاوتی با هم ندارند.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved