company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
چگونه ویزا بگیریم؟
0 like 305 view

چگونه ویزا بگیریم؟

اگر تصمیم دارید به خارج از کشور سفر کنید باید قبل از آن یکسری مقدماتی را آماده نمایید. یکی از لازمه مهم سفر به خارج اخذ ویزای آن کشور است.

  • ویزا چیست؟

ویزا یک مجوز است که به شما این اجازه را می‌دهد که وارد خاک کشور دیگری که تابعیت آن کشور را ندارید، شوید. ویزا انواع مختلفی دارد که برحسب هدف و نیاز شما انتخاب می‌شود. شما میتوانید به مطلب ویزا چیست رفته و اطلاعات بیشتری از ویزا دریافت نمایید. در ادامه قسط داریم به شما بگوییم چگونه ویزا بگیرید.

 

  • چگونه ویزا بگیریم؟

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی دارید و تابعه ایران هستید باید بدانید که چه کشورهایی نیاز به ویزا دارند و چه کشورهایی نیاز به اخذ ویزا ندارند. معمولا ایرانی‌ها برای سفر به 186 کشور می‌بایست برای ورود به آن کشور ویزای آن را اخذ نماییند. از جمله این کشورها کانادا، آمریکا، انگلیس، استرالیا، امارت، کشورهای حوزه شینگن و... هستند که می‌بایست ویزای آنها را برای ورود به کشورشان اخذ نمایید. اما 39 کشور دیگر نیز مانند مالزی، آذربایجان، گرجستان و... تیز هستند که نیازی به ویزا ندارند.

تمام کشورهایی که برای ورود نیاز به اخذ ویزا دارند دارای قوانین خاص خودشان هستند که با طی کردن آنها و ارائه مدارک خواسته شده و مصاحبه صادقانه می‌توانید به اخذ ویزای آن کشور دست یابید.

 

  • مراحل اخذ ویزا

در اولین گام شما می‌بایست اقدام به دریافت گذرنامه نمایید. این پروسه معمولا یک ماه تا 45 روز طول می‌کشد. معمولا اعتبار پاسپورت‌ها 5 ساله می‌باشد. حتما یادتان باشد که برای سفر به خارج از کشور ویزایتان باید حداقا 6 ماه اعتبار داشته باشد. البته بعضی از کشورها مدت بیشتری از اعتبار گذرنامه‌تان را خواستار هستند. اگر گذرنامه‌تان نیاز به تمدید دازد قبل از هر اقدامی آن را تمدید نمایید زیرا این پروسه معمولا یک تا دو ماه زمان لازم دارد.

 

  • مدارک مورد نیاز

بسته به نوع ویزا و کشوری که انتخاب می‌کنید معمولا مدارک اخذ ویزا متفاوت است اما چند مدرک ملی وجود دارد که تمام سفارت‌خانه‌ها به آن نیاز دارند:

  1. پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  2. مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی که هویت شما را نشان می‌دهد.
  3. مدارک مالی اعم از صورت حساب بانکی و... که نشان می‌دهد توان مالی شما چقدر است.
  4. عکس واضح و جدید از متقاضی
  5. همچنین اگر به دیدن اقوام می‌روید یا برای شغل یا درمان هستید نیاز است دعوتنامه نیز همراه خود داشته باشید.

 

 

  • شرایط ویزای توریستی و گردشگری

این نوع ویزا به هدف سیاحت و گردشگری صادر می‌شود و یکی از پرمتقاضی‌ترین ویزاها محسوب می‌شود. برای دریافت این نوع ویزا مدارک زیر نیاز است:

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل
  • تمکن مالی

این ویزا معمولا به صورت سینگل یا یک بار ورود، دو بار ورود و مولتیپل و یا چند بار ورود صادر می‌شود. برای اخذ ویزای توریستی می‌بایست وقت سفارت گرفته و محاصبه انجام دهید. سپس مدارکی که سفارت از شما خواسته است را ارائه داده و منتظر تاییدیه افسر ویزا شوید.

 

  • شرایط ویزای تحصیلی

برای اخذ این نوع ویزا نیاز به نامه پذیرش خود از دانشگاه موردنظرتان است. سپس باید اقدامات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی انجام دهید. اولین گام اقدام به رزرو وقت سفارت می‌باشد. یادتان باشد 8 تا 10 هفته قبل از شروع ترم اقدام به اخذ ویزایتان نمایید.

 

  • شرایط ویزای دیدار با بستگان و نزدیکان

هر کشور برای این نوع ویزا قانون خاص خودش را دارد اما مهمترین گام و مشترک در این ویزا داشتن دعوتنامه از طرف بستگان‌تان است.

 

  • شرایط ویزای کاری و تجاری

برای دریافت ویزای کاری شما نیاز دارید که از طرف یک سازمان یا اداره در کشور مقصد پذیرفته شده باشید. همچنین بایداز زمان درج آگهی کاری مدت سه ماه گذشته باشد و همچنین شرکت یا سازمان اثبات نماید که استخدام این نوع نیروی کاری با این گونه تخصص در کشورش امکان پذیر نمی‌باشد.

اما شما راه دیگری نیز دارید شما میتوانید در کشور مقصد دنبال کار بگردید. بدین منظور کشور مقصد با در نظر گرفتن قوانین کشورش به شما فرصت شش ماهه می‌دهد تا کار مناسب خود را پیدا نمایید.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved