company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
خانه تاریخی توسلیان
0 like 209 view

خانه تاریخی توسلیان

اگر اهل ماجراجویی تاریخی هستید و دوست دارید به زمان گذشته سفر کنید و همچنین آرامش و راحتی‌تان هم برایتان مهم است حتما به نطنز، خانه تاریخی توسلیان سری بزنید.

قدمت خانه تاریخی توسلیان به قبل از دوران قاجار می‌رسد. پایه‌گذاری این خانه در زمان سلسله زندیه بوده و در زمان صفویان بنای اصلی آن اضافه و در دوران قاجاریه کامل شد. جالب است بدانید که صاحبان این خانه تلاش داشته‌اند تا حال و هوای زندگی ایران قدیم را در این خانه حفظ و زنده نگه دارند که در این راستا کاملا موفق بوده‌اند. این خانه دارای یک طبقه و 7 باب اتاق می‌باشد. این خانه دو ویژگی جالب دارد، جوی دائمی که از قنات مسجد جامع نزدیک این خانه نشات می‌گیرد و درخت توت 300 سال‍ه‌اش که در وسط حیاط این خانه قدیمی واقع شده است. جویی که در وسط خانه توسلیان واقع شده سیرابگر حوض نیز هست.

صاحبان اصلی این خانه خانواده‌های توسلیان و مرتضویان در سال 1396 تصمیم گرفتند این بنا را مرمت و به اقامتگاه بومگردی با حفظ حال و هوای ایران قدیم تبدیل کنند. درب‌های چوبی به طرح قدیم، کوزه‌های سفالین، چیدمان جالب خانه، خوابیدن بر روی زمین، همه و همه به مهمانان حس نستالژی قوی را القا می‌کند. به علت ویژگی‌های منحصر به فرد این خانه، مهمانان با سبک و نحوه زندگی مردمان قدیم ایران زمین آشنا شده و حتی آن را تجربه می‌کنند.

 

خانه توسلیان کجاست؟

 

امکانات اقامتگاه بومگردی خانه توسلیان

درست است که این خانه به سبک خانه‌های قدیمی است اما امکان استفاده از اینترنت در این خانه فراهم است و آنتن‌دهی موبایل در این منطقه مناسب است. اقامتگاه در مجموع 7 اتاق دارد، از این 7 اتاق س3 باب از اتاق‌های معمولی و 4 اتاق مستر است. به خاطر داشته باشید که توالت و حمام این خانه مشترک است. ورود مهمانان به این اقامتگاه مانند سایر اقامتگاه‌ها، ساعت 14 و خروج آنها ساعت 12 است. در حال حاضر امکان سفارش غذای محلی در خانه توسلیان وجود دارد و به زودی شربتخانه نیز در این خانه افتتاح می‌شود.

 

خانه توسلیان

 

اقامتگاه بومگردی توسلیان کجاست؟

خانه تاریخی توسلیان در خیابان مالک اشتر، گردنه کهنو و در نزدیکی آتشکده ساسانی (۲ دقیقه پیاده روی (۱۱۰ متر)) قرار گرفته است. همچنین این اقامتگاه به جاذبه‌های گردشگری دیگر مانند آتشکده نطنز، مسجد جامع نطنز ( 2 دقیقه پیاده روی (170 متر))، بازار قدیم نطنز (3 دقیقه پیاده روی (180 متر))، موزه باستان شناسی نطنز (3 دقیقه پیاده روی (180 متر)) و همچنین کاروانسرای کوهاب نطنز (حدود 7 دقیقه با ماشین (1.6 کیلومتر)) بسیار نزدیک است. باید بدانید که فاصله خانه توسلیان با شهر زیبای اصفهان 133 کیلومتر فاصله دارد.

 

آدرس و نقشه محل اقامتگاه خانه تاریخی توسلیان نطنز

  

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved