company tel
Sales[@]hipersia.com
سفر شکوفه‌های گیلاس در مسیر سنگان
1 like 416 view

طبیعت دوباره متولد شده و به هر طرف که نگاه بیاندازیم طراوت و زیبایی بهاری ما را به وسوسه می‌اندازد تا ساعاتی را در دامن طبیعت بگذرانیم. لذت قدم زدن در کوچه باغ‌های پر از شکوفه و شنیدن صدای آب رودخانه‌ای که از نزدیکی ما می‌گذشت انگیزه‌ای شد تا ما، تور آبشار سنگان را برای کودکان برنامه‌ ریزی کنیم.

همسفران ما در این برنامه کودکان مهدکودک سروناز به همراه مربیان و خانواده‌هایشان بودند. حرکت ما ساعت 8:30 صبح بود. در بین راه با بچه‌ها آشنا شدیم و کتابچه‌ای که برای آشنایی  با حشرات در نظر گرفته بودیم به آنها معرفی کردیم. کودکان دقایقی را صرف مطالعه کتاب‌هایشان کردند.

برای کودکان  کیسه‌هایی تهیه کرده بودیم تا اگر چیزی برایشان جذابیت داشت به شرط اینکه به محیط زیست آسیبی نرسد در کیسه‌هایشان قرار دهند. در پایان برنامه اغلب بچه‌ها یادگاری‌های جالبی را به همراه آورده بودند.

در بین مسیر بچه‎ها با گیاهان منطقه کوهستانی از جمله ریواس، گزنه و انواع گل‎های وحشی آشنا شدند و توانستند طعم ریواس را تجربه کنند.

بعد از یک ساعت پیاده‌روی به یک پل چوبی رسیدیم که بچه‎ها را هیجان‎زده کرده بود. به طرف دیگر رودخانه رفتیم و در نزدیکی آبشار ساکن شدیم.

بعد از صرف ناهار کنار رودخانه قدم زدیم و با شکوفه‌هایی که از درختان ریخته بود کاردستی درست کردیم.

در این کندو کاو با چندین گونه از حشرات آشنا شدیم از جمله پروانه، کفشدوزک، عنکبوت و....

در بازگشت به کنار آبشار رفتیم و بچه‌ها لذت بازی با آب پاک و زلال کوهستان را تجربه کردند.

پس از آن همراه بچه‌ها چادر زدیم و در کنار هم به بازی پرداختیم.

ساعت 3 با طبیعت خداحافظی کردیم در حالی که صدای بچه‌ها که برایمان شعر می‌خواندند فضا را پر کرده بود به سمت ماشین حرکت کردیم تا به تهران بر گردیم.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)