company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
7 نقطه اسرار آمیز در دنیا
0 like 295 view

7 نقطه اسرار آمیز در دنیا

طبیعت همواره ما را شگفت‌زده می‌کند و هر روز از گوشه و کنار دنیا خبر از جاذبه‌هایی به گوشمان می‌رسد که باعث تعجب ما می‌شوند. در این مطلب هفت نقطه اسرار آمیز از دنیا را معرفی می‌کنیم که شما را شگفت زده خواهد کرد.

شماره یک: قله Roraima  در برزیل

رورایما  بر خلاف شکل ظاهری آن، کوه است. این قله بر خلاف قله‌های دیگری که می‌شناسید، یک نوک تیز و قله مانند ندارد بلکه یک پهنه وسیع است که بیشتر به یک فلات سرسبز شبیه است. به نوک قله‌ی این کوه که برسید با یک دشت مسطح سرسبز روبه رو خواهید شد که در مه و ابر فرو رفته. اسرار آمیز بودن این قله هم به خاطر شکل ظاهری منحصر‌به‌فرد آن و هم به علت وجود گونه‌های گیاهی و جانوری Endemic در این منطقه است. گونه‌هایی که در هیچ جای دیگری به جز Roraima  نخواهید یافت.

 

قله Roraima در برزیل

این کوه مانند این است که سرش را بریده اند! 

 

شماره دو: صحرای نوادا و آب‌فشان‌های اسرار آمیز آن (Fly Geyser)

در این صحرا آب‌فشان‌ها و فواره‌های طبیعی وجود دارد که گاه ارتفاع پرتاب آب در آن‌ها به بیش از 1.5 متر می‌رسد جنس این فواره‌های طبیعی از نمک است و آنچه که این چشمه‌های آب‌جوشان و فواره‌های طبیعی را اسرارآمیز‌تر جلوه می‌دهد، این است که بازدید برای عموم در این منطقه وجود ندارد.

 

فواره‌های صحرای نوادا

این فواره‌های نمکی جوشان که تمام آن ساخته دست طبیعت است واقعا شگفت انگیزند

 

شماره سه: آبشار خونین قطب

یکی از شگفتی‌های طبیعت که مدت‌ها ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده بود و در عین حال یک پدیده طبیعی به ‌شمار می‌رفت، آبشار خونین قطب بود. این آبشار که البته به خاطر قرار گرفتن آن در قطب به‌سادگی هم قابل بازدید برای عموم نیست به رنگ قرمز است و دانشمندان به آن نام آبشار خونین را داده‌اند. علت این رنگ پس از آزمایش مقادیر زیاد اکسید آهن گزارش شد که از عمق 1300 متری به سطح این آب‌ها کشیده شده‌اند.

 

آبشار خونین قطب

 این پدیده شگفت‌انگیز باعث شده تا قطب تنها با رنگ سپید و یخ شناخته نشود

 

شماره چهار: شهر بی غروب در نروژ

از 20 آوریل تا 23 آگوست زمانی‌ست که خورشید در Svalbard هرگز غروب نمی‌کند. این پدیده طبیعی روی ساعت بدن ساکنان این منطقه از جزایر نروژ تاثیر مخربی دارد. آیا شب است؟ یا هنوز عصر هم نشده؟ حتی گفتن این‌که چند روز گذشته و اصلا یک روز به پایان رسیده یا نه بسیار دشوار است. تنها به ساعت می‌توان اکتفا کرد. دشوار است در این چنین شرایطی ساعت بدن و فعالیت‎‌های خود را تنظیم کنید.

 

نروژ

این مردم فقط با ساعت‌هایشان زندگی می‌کنند

  

شماره پنج: شهر رعد و برق در ونزوئلا

رعد و برق در کاتاتومبو یکی از جاذبه‌هایی‌ست که هر ساله عده بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. به خاطر شرایط آب و هوایی و بادهایی که در این منطقه می‌وزد هر شب می‌توانید شاهد تعداد زیادی رعد و برق باشید که شاید حتی یکی، دو تا از آن‌ها هم در کل یک سال در محل زندگیتان اتفاق نیفتند، اما کاتاتومبو هر شب تعداد بی‌شماری رعد و برق ثبت می‌شود حتی در سال 2014 از گینس خواسته شد تا نام این منطقه را به‌خاطر بیشترین تعداد رعد و برق که در یک شب رخ می‌دهد، ثبت کند و هم اکنون نام این منطقه در گینس نیز ثبت شده است.

ونزوئلا

  می‌گویند در 280 شب از یک سال این توفان‌ها همراه با رعد و برق فراوان در این منطقه روی می‌دهد.

 

 شماره شش: ساختار طبیعی RiChat در موریتانی

یکی از اعجاب‌انگیز‌ترین پدیده‌های طبیعی همین ساختار‌های کروی شکل Richat در موریتانی است. نظم و اشکال کروی منظم این پدیده وقت بیشتر آشکار می‌شود که به تصاویر هوایی آن نگاه می‌کنیم. اظهار نظر‌های زیادی در مورد این‌که چطور این پدیده به وجود آمده، گفته شده. حتی عده‌ای معتقدند انسان‌هایی از فضا این اشکال را به وجود آورده‌اند اما تصور علمی‌تر شکل‌گیری این اشکال کروی گفته ‌می‌شود که به‌خاطر شرایط آب و هوایی، وزش باد و یا فوران‌های آتشفشانی در زمان‌های دور بوده‌است. به‌هرحال عده‌ی بسیاری برای تماشای این منطقه به آن‌جا سفر می‌کنند. وقتی این شکل‌های منظم دایره‌ای با مسافت‌های مساوی از یکدیگر شکل گرفتند، پیدا کردن دلیل برای همچین پدیده‌ای با این نظم بسیار دشوار می‌شود.

 

موریتانی

 Richat  به چشم صحرا شهرت دارد و وقتی تصاویر این پدیده را که از بالا گرفته شده می‌بینید واقعا چشم صحرا در آن نمایان است

  

شماره هفت: تخته‌سنگ‌های Moeraki

ساحلی در نیوزلند که به خاطر وجود سنگ‌های کروی‌اش شهرت بسیاری پیدا کرده است. این ساحل که نامش Koekohe است هر ساله میزبان عکاسان و گردشگران بسیاری‌ست تا با تخته‌سنگ‌های کروی آن عکس بگیرند و این پدیده‌ی طبیعی جالب را از نزدیک تماشا کنند.

 

Moeraki

سنگ‌هایی که به توپ بسکتبال و یا بولینگ شباهت دارند

 

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved