company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
سواحل نزدیک به شهر کوالالامپور کجاست؟
1 like 892 view

سواحل نزدیک به شهر کوالالامپور کجاست؟

توریست‌های کوالالامپور بیشتر از اینکه بخواهند در داخل شهر اقامت کنند ترجیح می‌دهند در کنار ساحل‌ها شب را به صبح برسانند. ماندن در داخل شهر برخی مواقع خسته کننده به نظر می‌رسد اما مکان‌های بسیاری در امتداد این شبه جزیره برای اقامت مسافران وجود دارند.

کوالالامپور جاذبه بسیار دارد. اما اگر وارد این شهر شدید (احتمالا یکی از ترمینال‌های KLIA1 یا KLIA2 فرودگاه کوالالامپور) و قصد داشتید بلافاصله به سمت سواحل مالزی پرواز نمایید طیف زیادی از گزینه‌ها را داید که فقط بستگی دارد سفر شما طی چه مدت زمانی و با چه فاصله‌ای از کوالالامپور انتخاب شود. دو پایانۀ KLIA1 و KLIA2 در فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور در فاصلۀ 50 دقیقه‌ای جنوب شهر قرار دارند. شرکت هواپیمایی «ایر آسیا» و برخی شرکت‌های ارزان قیمت دیگر از ترمینال KLIA2 و هواپیمایی مالزی و بسیاری از پروازهای بین المللی دیگر از ترمینال KLIA1 پرواز می‌نمایند. با این حال، اگر شما قصد پرواز با شرکت هواپیمایی «برجایا Berjaya» یا شرکت هواپیمایی «فایرفلایز FireFlyz» را دارید مجبورید به فرودگاه‌های دیگر در سوبانگ Subang که در فاصلۀ 30 دقیقه در غرب شهر فاصله دارد بروید. شرکت هواپیمایی مالیندو Malindo از هر دو ترمینال KLIA2 و سوبانگ پرواز دارد.
 

  •  سواحل غرب شبه جزیره مالزی

    • بندر دیکسون Port Dikson

بندر دیکسون ساحلی محبوب برای مردم محلی و اهالی سنگاپور واقع در استان نگری سمبیلان Sembilan Negri مالزی است. در این بندر هتل‌ها و خانه‌های ییلاقی کنارۀ ساحل تانجونگ گموک gemuk Tanjung را پر کرده‌اند. بندر دیکسون همچنین به علت رستوران‌های غذاهای دریایی خود در امتداد خیابان پانتای Pantai معروف است. با این حال، دریای این منطقه که در امتداد تنگۀ ملاکا Melaka واقع است کاملا تیره بوده و کریستالی و روشن نیست.

چگونه می‌توان به آنجا رفت: می‌توانید با خرید یک کوپن تاکسی از ایستگاه تاکسی فرودگاه که قیمت آن از 100 رینگت مالزی شروع می‌شود به بندر دیکسون بروید. زمان سفر حدود 45 دقیقه از فرودگاه های KLIA و LCCT است.
 

بندر دیکسون Port Dikson

 

    • سپانگ Sepang، خلیج طلاییGoldCoast

باگان لالانگ Lalang Bagan (زمین بدون انسان) نزدیک به فرودگاه است. با این حال، یک تفریحگاه پنج ستاره سازگار با محیط زیست به نام مجموعه ویلاها و آبگرم درخت نخل طلایی با 393 ویلا در نزدیک به یک کیلومتر از پهنۀ دریا و شبیه بۀک درخت نخل وجود دارد. باگان لالانگ یک روستای ماهیگیری آرام با درختان حرا و مزارع روغن نخل در اطراف آن است. ساحل عمومی باگان لالانگ در شمال این تفریحگاه واقع گردیده است. این مرکز در ماه آوریل سال 2010 افتتاح شده و آب آن در امتداد تنگه ملاکا تیره بوده و کریستالی روشن نیست.

چگونه می‌توان به آنجا رفت: می‌توانید با خرید یک کوپن تاکسی از کانتر لیموزین داخل فرودگاه به قیمت 55 رینگت مالزی یک بلیط یک سره برای باگان لالانگ که در 40 کیلومتری فرودگاه واقع است تهیه کنید. زمان سفر حدود 40 دقیقه از فرودگاه KLIA / LCCT است.
 

    • پینانگ Penang - باتو فرینگی Batu Ferringhi

باتو فرینگی یک نوار معروف ساحلی در امتداد خط ساحلی شمالی جزیرۀ پنانگ در مالزی است که پر رفت و آمدترین مسیری است که از تفریحگاه راسا سایانگ Rasa Sayang تا گرداگرد هتل ساحلی بی ویو Bayview کشیده شده است. ساحل آن تمیز است، اما آب آن بسیار تیره و پر از ستاره دریایی است.

چگونه می‌توان به آنجا رفت: از طریق هواپیما. پروازهای روزانۀ بسیاری به فرودگاه بایان لپاس Bayan Lepas پنانگ با شرکت‌های هواپیمایی ایر آسیا، هواپیمایی مالزی و خطوط هوایی فایرفلای Firefly وجود دارد و زمان پرواز حدودا 30 دقیقه است.

شما به راحتی می‌توانید بین پنانگ و لانکاوی Langakwi را توسط کشتی‌های Langakwi بپیمایید و یا با هواپیمایی فایرفلایز و هواپیمایی ایر آسیا از هر دوی آنها به / از کوالالامپور سفر کنید.
 

    • جزیره لنکاوی Langkawi

جزیرۀ لنکاوی مکانی آرامش بخش است. در حالی که یکی از سریع‌ترین جزیره‌ها از لحاظ رشد در مالزی با هتل‌های لوکس و متل‌های ارزان قیمتش است. پایتخت این جزیره شهر کواه Kuah است و مکان اصلی گردشگری آن که در حوالی فرودگاه واقع شده پانتای چنانگ Cenang Pantai نام دارد. و در حوالی هتل برجایا Berjaya در پتینا کوک Kok Pantia در نزدیکی ایستگاه خودروهای کابلی واقع شده و مجموعه‌ای از هتل‌های گوناگون را برای همۀ سلیقه‌ها در خود دارد. لوکس‌ترین و منحصر به فردترین اهتل ها داتای Datai و آندامانAndaman در نوک شمال غربی بالای جزیره واقع شده اند، مکان‌هایی چون تانجونگ روRhu Tanjung در شمال شرق و هتل چهار فصل Four Seasons نیز در ساحل شن‌های سیاه Black Sands واقع گردیده‌اند.

چگونه می‌توان به آنجا رفت: از طریق هواپیما. بطور روزانه پروازهایی به فرودگاه لنکاوی با هواپیمایی ایر آسیا، هواپیمایی مالزی و فایرفلای وجود دارد. زمان پرواز حدود یک ساعت است. هیچ پلی برای ارتباط جزیره به سرزمین اصلی وجود ندارد.
 

    • جزیره پانگکورPangkor Island

جزیره پانگکور یک جزیره در سواحل پراک است که از طریق اسکلۀ لوموت Lumut در دسترس است که یکی از عجیب‌ترین هتل‌های خصوصی ساحلی در مالزی به شمار می‌رود. اهتل پانگکور لات Laut Pangkor در یک جزیره خصوصی واقع شده و بسیار محبوب است و همواره مسافران بیشماری برای گذراندن ماه عسل و یا برگزاری عروسی خود به این مکان می‌آیند. ویژگی اصلی جزیرۀ پانگکور سواحل شنی سفید پر از حیات وحش طبیعی آن است. در اینجا انتخاب‌های بسیاری برای مسافران با هر بودجه‌ای وجود دارد. مسافران انفرادی به خلیج نیپاه Nipah آمده و خانواده‌ها معمولا در اطراف تلوک دالام Dalam Teluk و در اهتل ساحلی جزیره پانگکور اقامت می‌کنند.

چگونه می‌توان به آنجا رفت: از راه زمینی: با خرید یک کوپن تاکسی از فرودگاه KLIA به قیمت 400 رینگت مالزی می‌توان یک سفر یکطرفه به اسکلۀ لوموت Lumut داشت. زمان سفر حدود 3.5 ساعت و مسافت آن در حدود 250 کیلومتر است.

با اتوبوس: اتوبوس بصورت مداوم روزانه از ترمینال اتوبوس KLIA یا LCCT به سمت لوموت با شاتل وجود دارد. یک بلیت یک سره هزینه‌ای در حدود 45 رینگت مالزی برای بزرگسالان دارد، اتوبوس مسافران را در شعبۀ پیتزا هات واقع در ستیاوان Setiawan پیاده می‌کند. گرفتن تاکسی به اسکلۀ لوموت Lumut کمتر از 15دقیقه به طول می انجامد و سپس کرایۀ قایق مسافری تا پانکور برنامۀ روزانۀ شاتل لوموت است.

 

  • ساحل شرقی شبه جزیره مالزی

سواحل شرقی شبه جزیره مالزی برخی از بهترین سواحل در آسیا را بدون حجم بالایی از گردشگر داراست، علاوه بر این برخی از اسرار پنهان فرهنگ مالزی مانند ساخت بادبادک، رقص خیمه شب بازی در سایه، بافتن سونگ کت Songket و دیگر فرآیندهای صنایع دستی منحصر به فرد را داراست. با این حال، در سواحل شرقی باران های موسمی شدیدی بین ماه‌های نوامبر تا فوریه می‌بارند که به دلیل شدت آب گرفتگی برخی از جزیره ها مانند ردانگ Redang و پرهانتین Perhentians در طول باران های موسمی بسته می شوند اما هتل ها در امتداد خشکی در طول فصل باران مصون باقی می‌ماند.
 

    • کوانتان Kuantan و کراتینگ Cherating

کوانتان و کراتینگ یک شهر چینی کوچک در استان پاهانگ است. اینجا یک دروازۀ ساحلی محبوب برای مردم محلی و اهالی سنگاپور خصوصا در طول تعطیلات مدرسه ها است. چند هتل در امتداد ساحل کوانتان وجود دارند که خدمات متعددی را در اختیار خانواده ها قرار می‌دهند.

چگونه می‌توان به آنجا رفت: از طریق هوایی هواپیمایی مالزی بصورت روزانه از فرودگاه KLIA به این مکان پرواز دارد. طول پرواز نیز در حدود 40 دقیقه است.

کوالا ترنگانو تمثیلی از همۀ چیزهای مدرن و سنتی است. این استان یکی از غنی‌ترین و ثروتمندترین استان‌های مالزی است که رونق خود را از حوزه‌های نفتی در سواحل کسب نموده است. مراکز بزرگ تفریحی و بازارهای بزرگ دارد در حالی که هر ساله مراسم موسمی نیز در آن برگزار می‌گردد و بندر اصلی سانتا باربارا Santa Barbara در شهر با ناوگان قایق‌های بادبانی میلیون دلاری را می‌توان در آن دید. بازار مرکزی قدیمی و محله چینی‌ها در بخش مرکزی شهر درخشش و اصالت فرهنگی خود را از دست نداده‌اند. خوابگاه‌های دانشجویی و همچنین هتل‌های لوکس میلیون دلاری را می‌توان در اینجا یافت، از جمله مراکز اقامتی آبگرم ری یاض Ri- Yaz که در نزدیکی مرکز شهر واقع است را می‌توان نام برد. همینطور تفریحگاه و آبگرم تانجونگ جار اJara Tanjong در دونگون Dungun و در فاصلۀ 50 کیلومتری جنوب کوالا ترنگانو و تفریحگاه آریانی Aryani در مرانگ و در 20 کیلومتری شمال شهر.

کوالا ترنگانو نیز نقطه دسترسی اصلی به جزایر واقع در امتداد خط ساحلی از جمله ردانگ Redang، پرهانتیان Perhentians، گمیا Gemia، کاپاس Kapas و لانگ تنگا Tengah Lang است. این جزیره‌ها از بهترین سواحل و مکان‌های غواصی در مالزی برخوردارند.

رفتن به کوالا ترنگانو: از طریق هوایی، شرکت های هواپیمایی ایر آسیا، خطوط هوایی مالزی و شرکت هواپیمایی فایرفلای بصورت روزانه به فرودگاه کوالا ترنگانو (TGG) پرواز دارند و زمان پرواز در حدود 1 ساعت است. از فرودگاه، یک تاکسی به مقصد اسکلۀ شاه بندر Shahbandar در شهر بگیرید چرا که کشتی‌ها از آنجا به مقصد ردانگ حرکت می‌کنند. برای رسیدن به پرهانتین، یک تاکسی به اسکله کوآلا بسوت Kuala Besut بگیرید و از آنجا سوار قایق های تندرو شوید.

رفتن به جزیره ردانگ از طریق هوایی آسان است: هواپیمایی برجایا Berjaya پرواز مستقیم ازسوبانگ Subang به ردانگ دارد. زمان پرواز نیز 1 ساعت و 15 دقیقه است.
 

    • جزیره تیومان Tioman

جزیرۀ تیومان در سواحل پاهانگ واقع شده است. شهر مرسینگ Mersing اسکله اصلی برای سفر با کشتی به این جزیره است. اگر می‌خواهید به آنجا بروید از طریق هوایی، هواپیمایی برجایا Berjaya همه روزه از فرودگاه سوبانگ پرواز مستقیم به جزیره تیومان دارد.
 

جزیره تیومان Tioman

 

    • جزایر پرهانتین Perhentians

می‌توانید از کوالالامپور به هر یک از دو مقصد کوتا بارو Bharu Kota و کوالا ترنگانو با خطوط هوایی ایر آسیا یا خطوط هوایی مالزی پرواز نمایید. پس از آن باید به کوآلا بسوت Kuala Besut، که حدود 45 کیلومتر تا کوتا بارو و یا 90 دقیقه تا کوالا ترنگانو فاصله دارد بروید. بهترین راه برای رسیدن به «کوآلا بسوت» تاکسی است، اما همچنین می‌توانید با اتوبوس نیز به کوآلا بسوت بروید، باید از ناوگان ماهلیاگی اکسپرس Mahligai استفاده کنید. کشتی ها کوآلا بسوت را در ساعات 8.30، 9، 10.30، 13.30، 14، 16.30 و 17 ترک می‌کنند.

همچنین می‌توانید از طریق سفر هشت ساعتۀ جنگلی با قطار به کوتا بارو سفر کنید، و از منتاکابار Mentakabar که نزدیکترین نقطه از طریق جاده به کوالالامپور است، و پیاده شدن در وکف بارو Bharu Wakaf به کوتا بارو بروید.
 

    • جزیرۀ ردانگ Redang

شما می‌توانید از فرودگاه سوبانگ کوالالامپور، واقع در غرب شهر، از ترمینال اسکای پارک Skypark با هواپیمایی برجایا پرواز کنید. هواپیمایی برجایا به ارایۀ پروازهای ارزان به ردانگ و تیومان از هر دو مبدا سنگاپور و کوالالامپور می‌پردازد. شما همچنین می‌توانید به کوالا ترنگانو با هر دو خطوط هوایی ایر آسیا یا خطوط هوایی مالزی پرواز کرده، سپس با تاکسی به اسکلۀ مرانگ Merang بروید. همچنین یک کشتی از اسکلۀ کوالا ترانگانو شاهبندر وجود دارد. از کوالالامپور شما همچنین می‌توانید با اتوبوس از ایستگاه پوترا (PWTC) کوالالامپور و یا از ایستگاه کومتار KOMTAR در پنانگ راه بیفتید. سپس با کشتی از مرانگ Merang تا ردانگ تنها 40 دقیقه به طول می‌انجامد. همچنین کشتی از اسکله شاهبندر 75 دقیقه در راه خواهد بود.
 

    • گمیا Gemia

جزیرۀ کوچک گمیا با قایق از اسکله اصلی در مارانگ Marang در دسترس است. گمیا در حدود 20 کیلومتری جنوب کوالا ترنگانو واقع است.
 

    • لانگ تنگا Lang Tengah

پولای لانگ تنگا در نیمه راه بین پولای ردانگ Redang Pulau و پولای پرهانتین Perhantian Pulau واقع شده است. قایق‌ها از اسکلۀ مرانگ Merang براه می‌افتند که در حدود 35 کیلومتری شمال کوالا ترنگانو واقع گردیده است.
 

    • راوا Rawa

پولای راوا Pulau Rawa در مجمع الجزایری واقع شده که در داخل پارک دریایی جهور Johor Marine Park قرار دارد. جزایر دیگر در پارک دریایی شامل پولای اور Aur Pulau، پولای دایانگ Dayang Pulau، پولای پمانگیل Pulau Pemanggil، پولای تینگی Tinggi Pulau، پولای سیبو Sibu Pulau و پولای بسار Besar Pulau و چند نمونۀ دیگر هستند. این جزیره با قایق سریع‌السیر و یا کشتی‌های مسافربری که از اسکلۀ مرسینگ Mersing حرکت می‌کنند قابل دسترسی است. مسافت سفر به طور معمول کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد. 

 

همچنین بسیاری از سواحل و جزایر دیگر در بخش بورنئو Borneo مالزی، ساراواک و صباح وجود دارند.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved