company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
غار رودافشان کجاست؟
0 like 403 view

غار رودافشان کجاست؟

غار یکی از مرموزترین جاذبه‌های سفر می‌تواند باشد. غار رودافشان به دلیل دهانه بزرگ آن یکی از عظیم‌ترین و مرموزترین غارهای نزدیک تهران است. گفته می‌شود دهانه این غار بزرگترین دهانه غارهای خاورمیانه می‌باشد.

غار رود افشان بر بالای ارتفاعات شمال شرقی روستای رود افشان قرار دارد. از مشخصات بارز این غار می‌توان به دهانه آن با ارتفاع 20 متر و طول 29 متر و نیز آثارها و ستون‌های استالاکتیت و استالاگمیت در طول راهروهای آن اشاره کرد.

 

مسیر راهپیمایی در غار حدود 800 متر است. غار نوردی در این غار کمی دشوار است و باید از مسیر های سختی عبور کرد. علاوه بر اینکه برای حرکت در غار حتماً نیاز به چراغ قوه قوی دارید. در برخی قسمت‌های مسیر برای سهولت رفت‌وآمد نردبان‌های فلزی قرار داده شده است.

در تالار اصلی و مسیر غار همواره قطرات آب از سقف به زمین می‌ریزد که اثر همین چکه‌ها باعث تشکیل طاقدیس و ناودیس‌های بدیعی شده است. وجود تعدادی ایوان ساخته شده با سنگچین و مقادیری خرده سفال، نشانه سکونت انسان‌ها در غار در روزگار گذشته است.

این اثر تحت شماره 12213 و در تاریخ 30/4/1384 در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است.

برای مشاهده تورهای غار رودافشان اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از  غار رودافشان چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این غار تمام فصول سال است. در واقع این غار در تمام فصول زیبایی‌های بسیاری دارد. هایپرشیا در فصول مختلف تورهای یک روزه‌ای برای بازدید از این غار دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این غار برویم؟

برای رسیدن به این غار مسیر تهران به سمت فیروزکوه را دنبال نمایید پس از طی مسافت 45 کیلومتر از بومهن و گذر از سربندان به روستای سیدآباد می‌رسید (این روستا حدود 25 کیلومتر قبل از فیروزکوه قرار داره)در این روستا مسیر آسفالت سمت راست جاده را ادامه دهید.مسیر روستای رود افشان با تابلوی سبز رنگی بعد از پمپ بنزین مشخص شده است.بعد از طی 10 کیلومتر و گذر از روستای کلاک، به دوراهی روستای مشهد-رودافشان خواهید رسید،راه سمت راست به روستای مشهد و راه سمت چپ پس از 5 کیلومتر به روستای رودافشان می‌رسد. روستا را تا  انتها طی نمایید. در این محل پارکینگ سمت چپ و مسیر دسترسی غار در سمت راست قرار دارد. برای رسیدن به غار باید مسیر کوتاهی را کوهپیمایی نمایید. مسیر کوهپیمایی شیب تندی دارد و برای بالا رفتن از این کوه بهتر است از مسیر مارپیچ استفاده نمایید.

 

برای مشاهده تورهای غار رودافشان اینجا را کلیک نمایید.

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به غار رودافشان چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری یک روزه پیشنهاد می‌کند.
صبح زود تهران را به سمت جاده فیروزکوه ترک کنید. بعد از صرف صبحانه و رسیدن به روستای رودافشان، قبل از ظهر پیاده‌روی و کوه‌پیمایی شما به سمت دهانه غار رودافشان شروع می‌شود. گشت‌زنی، تماشای استلاگمیت و استلاگتیت‌های غار و شنیدن صدای سکوت آن لذتی است که در این سفر تجربه می‌کنید. بعد از صرف ناهار به سمت روستا بازگردید. در نهایت با خاطراتی مهیج از غار رودافشان به سمت تهران حرکت کنید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved