company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دریاچه گهر کجاست؟
0 like 830 view

دریاچه گهر کجاست؟

دریاچه گهر از جمله دریاچه‌هایی است که بسیاری از کوهنوردان همچون قله‌ای برای فتح آن بی‌تابی می‌کنند. از این دریاچه به عنوان نگین لرستان و زیباترین دریاچه کوهستانی خاورمیانه یاد می‌شود.

این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه دورود قرار دارد. این دریاچه در کوهستان واقع است و در میان رشته‌کوه اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است.

 

 

گهر به احتمال زیاد در اثر وقوع زمین لرزه‌ای بزرگ به وجود آمده‌ است. این دریاچه بر روی گسل اصلی امروزی زاگرس قرار دارد؛ بنابراین احتمالاً در اثر جنبش گسل و رویداد یک زمین لغزش سنگ ریزش تشکیل شده‌ است.

برای مشاهده تورهای دریاچه گهر اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از  دریاچه گهر چه فصلی از سال است؟

زمان مناسب برای برای دیدن این دریاچه‌ ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. زیرا که تمامی مسیر پوشیده از شقایق‌های رنگی و شاید لاله واژگون باشد. منطقه حفاظت شده اشترانکوه در محدودهٔ شهرستان ازنا واقع شده‌ است که علاوه بر دریاچه جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری مانند تونل برفی، چاه تیان، قلل بالای ۴۰۰۰متر ارتفاع و... دارد. هایپرشیا در این ماه‌ها تورهای مختلفی برای بازدید از این ییلاق دارد.

 

  • از چه مسیری به دیدن این دریاچه برویم؟

دسترسی به این دریاچه بوسیله خودرو از طریق شهر دورود امکان‌پذیر است که نزدیک‌ترین راه برای دسترسی به این دریاچه می‌باشد. راه شکافی‌هایی که اخیراً انجام شده، باعث دسترسی آسان به این دریاچه شده است.

برای مشاهده تورهای دریاچه گهر اینجا را کلیک نمایید.

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به دریاچه چیست؟

هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری 3.5 روزه پیشنهاد می‌کند.

روز اول: شبانه تهران را به سمت خرم‌آباد ترک کنید.

روز دوم: با رسیدن صبح به شهر دورود بروید. بعد از صبحانه، از گردنه پنبه‌کار عبور خواهید کرد. ناهار را که در طبیعت میل کردید، به بازدید از دره نی‌گاه بروید. پس از  6 تا 8 ساعت کوه‌پیمایی در مسیر شیب‌دار با فرا رسیدن غروب به تماشای دریاچه گهر بزرگ خواهید رسید. شب را در چادر دریاچه گهر بزرگ به صبح برسانید.

روز سوم: بعد از صبحانه‌ای دلچسب در طبیعت می‌توانید در صورت تمایل به پیاده‌روی دامنه‌های اشتران‌کوه بروید و از تماشای آبشار اشتران کوه لذت ببرید. بعد از صرف ناهار، حوالی بعدازظهر در صورت تمایل گهر کوچک و جنگل بید را گشت بزنید. با رسیدن غروب به‌سوی کمپ باز می‌گردید.

روز چهارم: صبحانه را که میل کردید به سمت دورود بروید. بعد از ناهار در دامان طبیعت تا انتهای مسیرتان کوه‌پیمایی خواهید داشت. حوالی بعدازظهر به دورود می‌رسید تا بعد از ناهار به سمت تهران بازگردید. آخر شب، تهران خواهید بود.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved