company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ویزای آنلاین چیست؟ ویزای الکترونیکی
0 like 366 view

ویزای آنلاین چیست؟ ویزای الکترونیکی

یکی از راه‌های جدیدی که سفارت‌خانه‌ها برای جلوگیری از ازدحام و یا اتلاف وقت در نظر گرفته‌اند ویزای آنلاین و یا ویزای الکترونیکی است.

ویزای آنلاین یا همان الکترونیکی مدرک قانونی و رسمی است که شهروندان یک کشور می‌توانند به کشورهای خارجی وارد شوند. این ویزا جایگزین مناسبی برای ویزاهایی است که سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا مبادی ورودی کشورها مانند فرودگاه‌ها، مرزهای زمینی و دریایی صادر می‌کنند.

برای دریافت ویزا متقاضیان قبلا با مشکلاتی همچون نوبت‌دهی طولانی، انتظار در صف سفارتخانه‌ها، نقص مدارک، و... مواجه بودند. بنابراین دولت‌ها تصمیم گرفتند صدور ویزا را به صورت آنلاین و الکترونیکی کنند. جالب است بدانید که ایران نیز یکی از جمله کشورهایی است که ویزا را نیز می‌تواند به صورت آنلاین صادر نماید.

 

روش دریافت ویزای آنلاین

ویزای آنلاین یا همان ویزای الکترونیکی  (e-government)روش جدیدی است که متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری کشورها ندارند. درخواست این ویزا به صورت  اینترینتی می‌باشد. برای دریافت ویزای الکترونینی باید ابتدا حساب کاربری در سایت‌های سفارت و یا سازمان مربوطه ایجاد کرده و سپس این درخواست را به مراجع قانونی ارسال، مدارک مربوطه را بارگزاری و هزینه تعیین شده ویزا را پرداخت و در آخر ویزای خود را دریافت نمایید. باید بدانید که بجز ایران کشورهایی مانند استرالیا، ترکیه، نیوزلند و گرجستان از جمله کشورهایی است که ویزا می‌تواند به صورت الکترونیکی صادر شود. البته امکان صدور ویزا الکترونیکی در همه کشورها  وجود ندارد.

یکی از مزایای ویزای آنلاین در این روزها به علت شیوع کرونا گرفتن ویزا به صورت غیرحضوری است. این ویزا یکی از سرویس‌های بسیار محبوب در زمینه e-tourism است. متقاضی با دریافت کد، شماره ویزا و ارائه آن به مبادی ورودی مانند فرودگاه‌ها به همراه پاسپورت، ویزای خود را در ترمینال ورودی بهراحتی دریافت نمایند.

 

آیا سوء استفاده در ویزای آنلاین وجود دارد؟

برای آنکه از هرگونه سوء استفاده از دریافت ویزای آنلاین صورت گیرد تدابیری درنظر گرفته شده است. یکی از این تدابیر پرداخت هزینه ویزا با کارت بانکی/اعتباری متقاضی است. در این صورت ضریب صحت اطلاعات  وارد شده بالا می‌رود. درضمن تمام مدارک بارگذاری شده توسط مراجع ذی‌ربط بررسی و تایید می‌شود.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved