company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
شرایط ویزای ایران برای اتباع خارجی

شرایط ویزای ایران برای اتباع خارجی

ویزای ایران انواع مختلفی دارد و برای اکثر اتباع خارجی الزامی است، همراه ما باشید تا از چگونگی دریافت ویزای ایران مطلع شوید.
آیکون
ارسال مدارک و تکمیل فرم‌ها
آیکون
بررسی درخواست
آیکون
تایید ویزا
آیکون
ورود به ایران
آیکون

محدودیت‌های COVID-19 برای سفر به ایران چیست؟

در هنگام ورود به ایران در حال حاضر ارائه کارت واکسن و تست PCR منفی نیاز نیست.
ویزای توریستی ایران

ویزای توریستی ایران

ویزای تجاری ایران

ویزای تجاری ایران

ویزای ورود ایران

ویزای ورود ایران

ویزای مولتی ایران

ویزای مولتی ایران

ویزا درمانی ایران

ویزا درمانی ایران

ویزای اقوام ایران

ویزای اقوام ایران

شرایط ورود اتباع کشورهای مختلف به ایران چگونه است؟

قوانین و شرایط اتباع کشورهای مختلف برای دریافت ویزای ایران متفاوت است. این شرایط با توجه به روابط دیمپلماتیک تغییر می‌کند. اتباع بیشتر از 100 کشور دنیا برای ورود به ایران نیاز به ویزا دارند.
شرایط دریافت ویزای ایران برای چه ملیت‌هایی دارای محدودیت است؟
  • اتباع چهار کشور آمریکا، انگلیس، ایرلند و کانادا تنها در صورتی امکان دریافت ویزای توریستی ایران را خواهند داشت که در قالب تور در ایران سفر کنند. در این میان اتباع کشور آمریکا به غیر از الزام به سفر در قالب تور بایستی در تمام سفر همراه یکی از تور لیدرهای تایید شده از طرف میراث فرهنگی، وزارت خارجه و پلیس اتباع خارجی سفر کنند. برنامه سفر اتباع این سه کشور بایستی کاملا مشخص باشد، مواردی مانند اقامتگاه، جاذبه‌هایی که مورد بازدید قرار خواهند گرفت، تاریخ دقیق ورود و خروج و در بعضی موارد مسیرهای مورد نظر برای تردد بایستی حتما ذکر شود. متاسفانه، های‌پرشیا در حال حاضر برای این اتباع ویزای توریستی ایران را اقدام نمی‌کند.
  • اتباع دو کشور بنگلادش و افغانستان اما، امکان اقدام برای گرفتن کد ارجاع (رفرنس کد) از آژانس‌های گردشگری را تنها در صورتی دارند که یا کارت اقامت و یا پاسپورت کشور دیگری جز کشور خود را داشته باشند. در غیر این صورت اتباع این دو کشور برای اقدام به دریافت ویزای ایران حتما باید به کنسولگری‌ها و یا سفارتخانه‌های ایران نزدیک به محل زندگی خود مراجعه کنند.

چه کشورهایی امکان دریافت ویزای فرودگاهی ایران را ندارند؟

اتباع کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، ایرلند، کلمبیا، اردن، سومالی، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا و اسکاتلند امکان دریافت ویزای فرودگاهی را ندارند و حتما باید به کنسولگری و یا سفارتخانه‌‌های ایران برای اخذ ویزای ایران اقدام کنند.

چه کشورهایی به ویزای ایران نیاز ندارند؟

دارندگان گذرنامه عادی کشورهای زیر می‌توانند بدون ویزا وارد ایران شده و تا مدت مذکور در ایران اقامت داشته باشند:
  • ارمنستان، بولیوی، لبنان، سوریه، ترکیه، عراق  (30 روز) 
  • آذربایجان، ونزوئلا، عمان (15 روز)
  • مصر (20 روز)
  • مالزی (15 روز)
  • چین (21 روز) (اتباع کشور تایوان شامل این قانون نخواهند شد)
  • هند، ژاپن، برزیل، پرو، مکزیک، کوبا و اندونزی (15 روز)
  • روسیه (به صورت گروهی)
  • امارات متحده عربی، بحرین، عربستان، قطر، کویت (15 روز)
  • ازبکستان، قرقیزستان ، تاجیکستان (15 روز)
  • تونس، موریتانی، تانزانیا، زیمبابوه، موریس، سیشل، برونئی دارالسلام  (15 روز)
  • سنگاپور، کامبوج، ویتنام  (15 روز)
  • بوسنی و هرزگوین، صربستان، کرواسی، بلاروس (15 روز)
نکات:
  1. این شرایط درصورتی شامل مسافر خواهد بود که فقط از کشور خود وارد ایران شوند. در غیر این صورت باید با نزدیکترین واحد کنسولی ایران به محل اقامت خود مراجعه کنند و جهت ورود به ایران نامه دریافت کنند.
  2. برای افزایش مدت زمان حضور در ایران نیز می‌توانند پس از مراجعه به کنسولگری‌ها و یا سفارتخانه‌های ایران درخواست خود را ارائه نمایند. همچنین در صورتی که در ایران حضور دارند برای تمدید ویزای خود می‌توانند به پلیس اتباع خارجی ایران رفته و درخواست تمدید ویزا را ارائه دهند.

انواع ویزای ایران

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس هدف از سفر و دیگر شرایط درخواست کننده، روادید ایران را به انواع زیر تقسیم کرده است. 
  • روادید ورود(نوع A):
این روادید برای اتباعی صادر می‌شود که دارای دعوتنامه معتبر از سوی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و خصوصی معتبر که به منظور مذاکره، عقد قرارداد، مذاکره جهت سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی دستگاه‌های خریداری شده و... عازم ایران هستند، صادر می‌گردد.
درخواست کنندگان احتمالی: اعضای هیئت علمی، فرهنگی و محققین، رانندگان حامل کالا یا مسافر، اعضای هیئت‌های رسمی، سیاسی، اقتصادی، هنری، تیم های ورزشی، و سازمان‌های بین المللی و تخصصی، کارشناسان و تجار شناخته شده،  کارکنان سازمان ملل و ارگان‌های وابسته، الحاق اعضا خانواده خارجیان مقیم ایران.
  • روادید جهانگردی (نوع B): 
این روادید برای گردشگران خارجی که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایران وارد کشور می شوند، صادر می‌گردد.
درخواست‌کنندگان احتمالی: جهانگردان 
  • روادید زیارتی (نوع C):
این روادید برای اتباع مسلمان خارجی که به قصد زیارت از اماکن مذهبی وارد ایران می شوند، صادر می‌گردد.
درخواست‌کنندگان احتمالی: جهانگردان مسلمان   
  • روادید سیاسی (نوع D) و خدمت (نوع S): 
درخواست‌کنندگان احتمالی: مامورین موقت نمایندگی‌های سیاسی، کنسولی، و دفاتر سازمان‌های بین المللی مقیم ایران، میهمانان موقت مامورین اعم از دیپلمات‌های خارجی مقیم و مامورین ثابت اعزامی، دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت در قالب هیات، برگزاری اجلاس، کارآموزی، اجرای برنامه فرهنگی و آموزشی و دارندگان گذرنامه سیاسی و خدمت که به منظور جهانگردی یا زیارتی قصد سفر به ایران را دارند.
  • روادید تحصیلی (نوع E):
این روادید برای دانشجویان و طلاب خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های ایران دارند، صادر می‌شود. این اتباع باید از وزارت علوم، آموزش و پرورش و یا مراکز علمی مورد تایید، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند.
درخواست کنندگان احتمالی: دانش آموزان، دانشجویان و محققین
  • روادید با حق کار (نوع F):
این روادید برای اتباع خارجی که قصد اشتغال در ایران را دارند و دارای پذیرش کار از کارفرمای شاغل در ایران که به تایید وزارت کار رسیده باشد، صادر می‌شود.
درخواست‌کنندگان احتمالی عبارتند از: کارگران، متخصصان صنعتی، پزشکی و مهندسین
  • روادید عبور (نوع G):
این روادید برای رانندگان خارجی که قصد مسافرت به کشور ثالث از طریق خاک ایران را دارند، صادر می‌شود. در خواست کنندگان احتمالی عبارتند از: رانندگان، جهانگردان، تجار
  • روادید مطبوعاتی (نوع H):
این روادید برای اصحاب رسانه‌های خارجی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب، و دیجیتالی و تهیه کنندگان، سازندگان و دست اندرکاران هر نوع گزارش، فیلم و... که به منظور انجام امور حرفه‌ای وارد ایران می‌شوند و دارای مجوز مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای می‌باشند، صادر می‌شود.
درخواست کنندگان احتمالی عبارتند از: خبرنگاران، تهیه کنندگان و تصویربرداران
  • روادید سرمایه‌ گذاری (نوع I):
این روادید برای اتباع خارجی که قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارند، صادر می‌شود. درخواست‌کنندگان این روادید باید از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تاییدیه لازم را دریافت نمایند.
درخواست‌کنندگان احتمالی: تجار و سرمایه گذاران
  • روادید اقوام (نوع M):
این روادید برای ارائه تسهیلات بیشتر به همسر و فرزندان مشترک خارجی که قصد سفر به ایران را دارند، صادر می‌شود.
درخواست کنندگان احتمالی عبارتند از: همسر و فرزندان افرادی که تابعیت ایرانی دارند
  • روادید درمانی (نوع T):
این روادید برای اتباع خارجی که به قصد معالجه در یکی از مراکز درمانی معتبر ایران پذیرش دریافت کرده باشند، صادر می‌شود.
درخواست کنندگان احتمالی: بیماران جسمی و متقاضیان خدمات زیبایی
های‌پرشیا های‌پرشیا
ویدئو

فرایند ویزای ایران چگونه است؟

فرایند ویزای ایران را در این فیلم مشاهده کنید. ویزای ایران با انواع مختلف، فرایندهای متفاوتی دارد.

فرم ویزای توریستی ایران را اینجا تکمیل کنید

 
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید:
Loading…

فرم ویزای توریستی ایران را اینجا تکمیل کنید

به طور معمول فرایند موافقت با درخواست ویزای ایران 5 تا 10 ورز کاری است. به خاطر داشته باشید، روزهای پنج شنبه و جمعه و نیز تعطیلات رسمی، روزهای کاری نیستند.
ممکن است به دلیل تصمیم وزارت امور خارجه برای تحقیقات بیشتر، مدارک دیگری درخواست کند یا این روند با تاخیر مواجه شود. با این حال، زمان‌های فرآیند ذکر شده در بالا در بیشتر موارد رعایت می‌شود.
ویزای ایران 3 ماه اعتبار دارد و مسافرین می‌توانند  تا 45 روز در کشور ایران اقامت داشته باشند. البته در صورت موافقت پلیس اتباع خارجی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران این مدت تا 60 روز هم قابل افزایش است.
توجه داشته باشید: 
با توجه به عدم مسئولیت هایپرشیا در صدور یا عدم صدور روادید توسط وزارت امور خارجه، بدیهی است در صورت عدم صدور روادید توسط وزارت امور خارجه، هزینه پرداختی عودت نمی‌گردد. دولت جمهوری اسلامی ایران در صدور یا عدم صدور روادید اتباع خارجی مختار است.تمام تصمیمات برای اعطای هر گونه ویزای ایران با وزارت امور خارجه است  می‌ماند.
چرا های‌پرشیا:

ویزای ایران از هر نوعی مانند ویزای دیگر کشورها از طریق وزارت امور خارجه صادر می‎‌شود. اما وزارت امورخارجه ایران برای تسهیل در روند بررسی پرونده‎‌های ویزا ایران به خصوص در بخش (ویزای توریستی ایران) به بعضی از آژانس‎‎‌های گردشگری مجوز داده است تا نسبت به درخواست‎‎‌های متقاضیان ویزای ایران اقدام نمایند. باعث افتخار است که های‌پرشیا توانسته‎ این مجوز را از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دریافت کند. اگر ویزای ایران مهمان شما از طریق های‌پرشیا انجام شود، از مزیت‎‌های های‌پرشیا در این خصوص بهره‎مند ‎خواهید شد.

سوالات متداول در مورد ویزای ایران

خانم دینا مسگر: یکی از دوستان من برای گرفتن ویزای توریستی ایران به صورت آنلاین اقدام کرد و با وجود این‌که پیش‌تر ایران اومده بود ریجکت شد، بعد از اون ما از طریق هایپرشیا درخواست دادیم و بهمون گفتن نتیجه رو تا 14 روز اطلاع می‌دن. روز دهم از هایپرشیا به ما پیام دادن که با درخواست‌مون موافقت شده و  این برای ما که عجله داشتیم خیلی عالی بود. دوست من به راحتی ویزاش رو در فرودگاه دریافت کرد و همه چیز خوب پیش رفت. گرچه این‌که هر مسافری مجبور باشه به غیر از هزینه‌ی ویزا یه پول اضافه بده و از طریق آژانس مسافرتی اقدام به دریافت ویزا کنه، مثل باقی اتفاقاتی که تو ایران می‌افته مسخره و بی معنیه، ولی آژانس هایپرشیا عملکرد خوبی داشت.
خانم سمانه جمشیدنیا: در تاریخ مشخص شده‌ای که اژانس فرموده بودند، کار من برای صدور ویزا انجام شد. برخورد پرسنل خانم سیاح بسیار محترمانه و به همه سوالات من با صبر و حوصله جواب دادند. باعث خوشحالی من هست در برنامه های بعدی ازاین اژانس کمک بگیرم. ممنون.
بازخوردهای بیشتر...

چگونه ویزای ایران بگیریم؟

برای دریافت ویزای ایران بسته به نوع ویزا مراحل متفاوت است، با این حال الگوی کلی درخواست ویزای ایران با انجام 5 مرحله آورده شده در ادامه انجام می‌شود.
مرحله 1: مشاوره بگیرید
برای مشاوره با های‌پرشیا تماس بگیرید (برای مشخص کردن نوع ویزا، لزوم دریافت ویزا، محل اخذ ویزا ایران در فرودگاه و یا کنسولگری‎های ایران)
مرحله 2: تکمیل فرم‌ها
فرم مشخصات میزبان و مهمان را تکمیل و برای های‌پرشیا ارسال نمایید.   اگر با ارسال فرم آنلاین مشکل دارید، برای دانلود فرم اکسل اینجا را کلیک کنید.
لطفا آن را پر کنید و به Sales{@}hipersia.com ارسال کنید.
مرحله 3: ارسال مدارک
مدارک لازم برای درخواست ویزا را به های‌پرشیا ارسال کنید (از طریق واتس آپ و یا ایمیل مدارک را ارسال نمایید)
  • شماره واتس آپ : 09033264362
  • ایمیل: Sales{@}hipersia.com
دانلود فرم اکسل ویزای ایران
دانلود فرم اکسل ویزای ایران
مرحله 3: ارسال مدارک
مدارک لازم برای درخواست ویزا را به های‌پرشیا ارسال کنید (از طریق واتس آپ و یا ایمیل مدارک را ارسال نمایید)
  • شماره واتس آپ : 09033264362
  • ایمیل: Sales{@}hipersia.com
مرحله 4: واریز وجه و دریافت کد تاییدیه ویزای ایران
پس از تایید درخواست شما توسط های‌پرشیا، وجه درخواست ویزای ایران را به حساب‌ اعلام شده واریز فرمایید.
در این مرحله، در واقع یک دعوتنامه از طرف های‌پرشیا برای مهمان شما صادر و به وزارت امور خارجه ایران اعلام می‌گردد. در صورت موافقت وزارت امور خارجه با صدور ویزا، «کد تاییدیه ویزا» به های‌پرشیا اعلام می‌شود. های‌پرشیا پس از دریافت این کد، آن را به اطلاع شما خواهد رساند.(5 تا 10 روز کاری).
نمونه ویزای الکترونیک ایران
نمونه ویزای الکترونیک ایران
در حال حاضر وزارت امور خارجه برای تسهیل ورود مهمانان خارجی به ایران، ویزا را به صورت کاغذی (در فرودگاه یا کنسولگری) به متقاضیان ارائه می‎کند.
مرحله 5: دریافت ویزا
مهمان شما بایستی با در دست داشتن «کد تاییدیه ویزا» به سفارت یا کنسولگری اعلام شده مراجعه و ویزای خود را دریافت نماید. در این مرحله مهمان باید هزینه ویزای ایران را به سفارت یا واحد کنسولی مورد نظر پرداخت کند. قیمت این ویزا برای هر ملیت متفاوت است و در ادامه آورده شده است.

قیمت ویزای ایران برای کشورهای مختلف:

کشورها جهانگردی (یورو) فرودگاهی (یورو)
برزیل  100 100
کوبا 40 75
روسیه  40 85
تایلند 45 75
چین 85 100
هند 30 90
کنیا 40 60
تونس 35 45
هزینه ویزای ایران شامل دو بخش است، مبلغی که های‌پرشیا جهت انجام خدمات دریافت می‌کند و هزینه پرداختی مهمان به یکی از واحدهای کنسولی ایران. این هزینه‌ها عبارتند از:
  • وجه درخواست ویزای ایران، بسته به نوع ویزا به های‌پرشیا پرداخت خواهد شد.
  • هزینه دریافتی وزارت امور خارجه در صدور ویزا: بسته به ملیت مهمان از 25 تا 125 یورو است.

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved