company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ایشو شدن ویزا یعنی چه؟ ( Visa Issued meaning)
1 like 572 view

ایشو شدن ویزا یعنی چه؟ ( Visa Issued meaning)

ایشو ویزا به معنی صدور ویزا است. زمانی که ویزای شما ایشو (صادر) می شود به این معنی است که روند بررسی درخواست شما توسط سفارت کشور میزبان تمام شده و با درخواست شما موافقت شده است. در اکثر مواقع شما به وسیله ایمیل از ایشو شدن ویزا خود مطلع میشوید. یک ویزا معمولا دارای مشخصاتی مثل: نوع ویزا (Type of Visa)، مدت اقامت (Duration of Stay) و تاریخ های اعتبار ویزا ( Visa Valid Times). مدت زمانی که از زمان ثبت درخواست ویزای شما تا ایشو شدن آن طول می کشد وابسته به عوامل متعددی است. عوامل تاثیرگذار روی آن شامل: نوع ویزای درخواستی، کشور میزبان، شرایط درخواست کننده ویزا، روابط سیاسی کشور میزبان با کشور ایران و تاریخ ثبت ویزا است. 

 

چه اتفاقی بعد از ایشو شدن ویزا می افتد

بعد از ایشو (صادر) شدن ویزا معمولا سفارت با یک ایمیل این موضوع را به اطلاع شما میرساند و اطلاعاتی که ویزای صادر شده چه طور و در چه زمانی به دست شما میرسد را در اختیار شما قرار می دهد.

ویزا ایشو (صادر) شده عموما به دو صورت است. نوع اول ویزای الکترونیک است که از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود و شما با پرینت آن روی یک برگه A4 قادر به ارائه آن در فرودگاه کشور میزبان یا هر موقعیت دیگر هستید. نوع دوم ویزا به صورت برچسب (label) است که به پاسپورت شما چسبانده می شود. در حالت دوم، پاسپورت شما که حاوی ویزای شرکت میزبان است به دو صورت به دست شما میرسد. در شکل اول، شما باید به صورت حضوری به سفارت شرکت میزبان مراجعه کنید و پاسپورت خود را تحویل بگیرید و در حالت دوم پاسپورت شما که حاوی ویزای کشور میزبان است در بسته مهر و موم شده به آدرس شما که در هنگام در خواست ویزا ثبت کرده اید فرستاده می شود.

 

نکاتی که بعد از ایشو شدن ویزا باید به آن توجه کنید

بعد از دریافت ویزا خود، چه در صفحات پاسپورت خود و چه در یک فایل pdf از طریق ایمیل، ابتدا مشخصات پاسپورت خود مانند شماره گذرنامه و نام و نام خانوادگی و همچنین تاریخ سفر خود را با آنچه در ویزای صادر شده درج شده است مطابقت دهید و اگر اشتباهی در برچسب ویزای خود مشاهده کردید با سفارت کشور میزبان تماس بگیرید

ویزای شما می تواند "یکبار ورود" یا "چند بار ورود" باشد. در صورت "یکبار ورود" بودن ویزا، شما می توانید در تاریخ اعتبار ویزای خود تنها یکبار به آن کشور وارد شوید و آن هم به مدت مشخص در آن کشور اقامت کنید. مدت اقامت برای هر ویزا توسط کشور میزبان تعیین می شود.  

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved