company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
سابقه سفر چیست؟ (travel history)
2 like 285 view

سابقه سفر چیست؟ (travel history)

سابقه سفر یا تراول هیستوری (travel history) به سوابق سفر شما به خارج از ایران اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر ویزا و یا مهر ورود و خروج شما هنگام سفر به کشور دیگر سابقه سفر شما را می‌سازند. سابقه سفر هنگام اخذ ویزای بعضی از کشورها مطرح می‌شود و یکی از فاکتورهای مهم در اخذ آن به حساب می‌آید؛ زیرا با داشتن سابقه سفر، مسئول صدور ویزا این اطمینان را پیدا می‌کند شما فقط به عنوان توریست وارد کشور دومی شده و قصد بازگشت به کشور خود را دارید. به سابقه سفر، تجربه سفر، تاریخچه سفر و یا travel history نیز گفته می‌شود که در این متن برای یکپارچگی از سابقه سفر استفاده می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به چند سوال در رابطه با سابقه سفر پاسخ دهیم.

 

  • سابقه سفر برای دریافت ویزای چه کشوهایی حائز اهمیت است؟

سابقه سفر برای دریافت ویزای کشورهایی حائز اهمیت است که نگران پناهندگی و عدم بازگشت شما هستند. با داشتن سابقه سفر قوی مشخص می‌شود که شما فردی جهانگرد هستید و پیشتر از کشورهایی که امکان ماندن داشتید برگشتید. سابقه سفر برای اخذ ویزای کشورهای ژاپن، کشوهای اروپایی (همچون فرانسه، نروژ، ایتالیا و غیره)، برزیل، استرالیا، آمریکا، انگلستان و کانادا اهمیت دارد.

 

  • چگونه می‌توان سابقه سفر خوبی را برای خود بسازیم؟

پیشنهاد ما به شما این است که از کشورهای همسایه سفرهای خود را شروع کنید برای مثال (گرجستان، آذربایجان و امارات) و یا ویزای کشورهایی که ساده‌تر به ایرانیان ویزا می‌دهند (مانند: امارات، آذربایجان، تایلند، کنیا) را اخذ کنید. روش دیگر این است که از طریق تور برای دریافت ویزای کشورهای سخت‌تر مانند کشورهای حوزه شنگن اقدام کنید به این ترتیب شانس گرفتن ویزا افزایش خواهد یافت و سابقه سفر شما پربار خواهد شد.

 

  •  آیا نوع ویزا (لیبل یا الکترونیک) در سابقه سفر موثر است؟

خیر، کشور صادر کننده ویزا اهمیت دارد. به طور مثال ویزای استرالیا با وجود اینکه الکترونیکی صادر می‌شود از اعتبار بالایی برخوردار است.

 

  • آیا سابقه سفری که منجر به امتیاز منفی شود وجود دارد؟

بله؛ بسته به کشور مورد نظر برای گرفتن ویزا ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد. به طور مثال هنگام اخذ ویزای آذربایجان چنانچه در یکسال گذشته به کشور ارمنستان سفر کرده باشید این احتمال وجود دارد که هنگام ورود به کشور آذربایجان با سختگیری‌هایی رو به رو شوید. به همین شکل برای ورود به برخی کشورها، نباید به بعضی کشورها (که یکدیگر را به رسمیت نمی‌شناسند) سفر کرده باشید. 

 

  • آیا ویزای استفاده نشده به عنوان سابقه سفر در نظر گرفته می‌شود؟

خیر؛ ملاک سابقه سفر صرفا دریافت ویزا نیست، بلکه سفر به آن کشور است. دقت داشته باشید چنانچه چندین بار ویزای یک کشور را دریافت کرده و از آن استفاده نکرده باشید به عنوان سابقه منفی در اخذ ویزای همان کشور در نظر گرفته می‌شود و امکان ریجکتی درخواست‌های بعدی وجود دارد.

 

  • آیا سابقه سفر بر اساس آخرین پاسپورت سنجیده می‌شود؟

خیر، با نگهداری پاسپورتهای قدیمی، می‌توان ویزاهای قدیمی را نیز به عنوان سابقه ارایه داد.

 

  • اهمیت سابقه سفر برای دریافت ویزای بلندمدت یک کشور چگونه است؟

به طور معمول برای دریافت ویزای بلندمدت یک کشور باید در گذشته ویزای کوتاه مدت از آن کشور را دریافت کرده باشید که نشانگر تعدد سفر شما به آن کشور باشد. به عنوان مثال برای دریافت ویزای تجاری یکساله ایران، دو ویزای شش ماهه در یک سال اخیر و برای دریافت ویزای تجاری مولتی چین نیازمند 3 ویزای تجاری قبلی می‌باشید. توجه داشته باشید که کشورها محدودیت‌هایی برای صدور ویزاهای کوتاه مدت دارند و در بسیاری از موارد ویزاهای بلند مدت مناسب‌تر هستند.

 

  • آیا سفر ملوان‌هایی که با پاسپورت نیروی دریایی سفر می‌کنند به عنوان سابقه سفر در نظر گرفته می‌شود؟

خیر، سفر از طریق مرز دریایی، هوایی یا زمینی چنانچه با پاسپورت دیگری (دریانوردی یا دولتی) به جز پاسپورت معمولی انجام شده باشد، به عنوان سابقه سفر در نظر گرفته نمی‌شود.

 

خلاصه این که:

  • سابقه سفر همان لیستی از کشورهای خارجی است که به آن سفر شده است ومی‌توان با اسنادی از جمله ویزا، رفتن و بازگشت از آن کشور را اثبات کرد.
  • سابقه سفر بر اساس ویزاها و مهر ورود خروج از کشور قابل اثبات است.
  • نوع ویزا تاثیری بر سابقه سفر ندارد.
  • هر چه کشور مهاجر پذیرتر باشد، ویزای آن به اعتبار سابقه سفر می‌افزاید.
  • سابقه سفر فقط برای پاسپورت معمولی افراد قابل استفاده است و سوابق سفر با پاسپورتهای دیگر کارکرد ندارد.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved